24 Şubat 2017 Cuma



YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ

“Yalnız Aslan Liyuva” adlı çocuk tiyatrosu
Okul öncesi Eğitimimizde kendilerine ve toplumumuza yarar sağlayan Değerler Eğitimi konularından;

Arkadaşlığın, Yardımlaşmanın, Dostluğun, Doğa ve Hayvan sevgisinin önemini vurgulayan tiyatro oyunumuz, çocuklarımızı farklı değerler üzerinde düşünme ve paylaşma fırsatı verdi.






YUNUS EMRE KÜLTÜR MERKEZİ

“Yalnız Aslan Liyuva” adlı çocuk tiyatrosu
Okul öncesi Eğitimimizde kendilerine ve toplumumuza yarar sağlayan Değerler Eğitimi konularından;

Arkadaşlığın, Yardımlaşmanın, Dostluğun, Doğa ve Hayvan sevgisinin önemini vurgulayan tiyatro oyunumuz, çocuklarımızı farklı değerler üzerinde düşünme ve paylaşma fırsatı verdi.



23 Şubat 2017 Perşembe

    MAD SCIENCE

Öğrencilerimiz uzay gezgini olmanın yolunu eğlenceli Mad-Scıence etkinliği ile öğrenirler.Uzaya seyahat adlı etkinlik çalışmasın da, roketleri uçuran motorun ardındaki bilimi, gerçek bir roket fırlatılışında ki itme kuvvetini deneylerle gözlemlediler.Roket modelleri arasındaki ortak özellikler incelendi.Eve götürülebilen Mekik-kopter maketler hediye edildi.Mekik- kopter maketlerle havanın itme kuvvetini gözlemleyebilirler.

    MAD SCIENCE

       Öğrencilerimiz uzay gezgini olmanın yolunu eğlenceli Mad-Scıence etkinliği ile öğrenirler.Uzaya seyahat adlı etkinlik çalışmasın da, roketleri uçuran motorun ardındaki
bilimi, gerçek bir roket fırlatılışında ki itme kuvvetini deneylerle gözlemlediler.Roket modelleri arasındaki ortak özellikler incelendi.Eve götürülebilen Mekik-kopter maketler hediye edildi.Mekik- kopter maketlerle havanın itme kuvvetini gözlemleyebilirler.


KUKLALAR HİKAYE ANLATMA TEKNİĞİ

Öğrencilerimiz Türkçe dil etkinliklerinde dil gelişimleri açısından, hikaye tekniklerinden kukla ile anlatım yaptık. Öğrencilerimiz hem dil gelişimi hem de sosyal ve duygusal gelişim açısından desteklenmiştir. Öğrencilerimiz ileri ki yıllarda hem ses tonlarını kullandığı ve kelimelerini jest ve mimiklerini kullanmalarında faydalı olacaktır. Kuklanın arkasında olmaları kendini daha rahat ve iyi ifade etmelerini sağlamaktadır. Bu etkinlik sırasında oldukça eğlendiler ve farkında olmadan çok şey öğrendiler.

    ÖĞRENCİLERİMİZLE KUKLA ANLATIMI TEKNİĞİNİ ONLARIN AKTİF OLARAK KULLANDIĞI BİR ORTAM HAZIRLADIĞIMIZ TAKDİR DE GELİŞİMİNE DESTEK VERECEĞİMİZ
KAZANIMLAR
·         Dil Gelişimi
·         Sosyal ve Duygusal Gelişim
·         Net ve anlamlı düzgün cümleler kurma
·         Akıcı konuşma
·         Dikkat geliştirme
·         Duygu ve Düşünce
·         İlişki kurma
·         Paylaşma
·         Sorumluluk
·         Hayal Gücü
·         Yetenek ve yaratıcılık
·         Sözcük dağarcığının gelişmesi
·         Yaratıcılıkta özgün ürünler üretme






Eğitici Drama

En iyi öğrenme yaparak ve yaşayarak öğrenmedir.Çocuklar duygu ve düşüncelerini sözel ve beden dili kullanarak ifade etmektedir.Okul öncesinde drama eğitimi öğrenmeyi çabuklaştırır,hoş görülü, demokratik olmayı ve empati kurmayı güçlendirir.Çocuğun yaratıcılığını ortaya çıkarır, hayal gücünü güçlendirir.




( Bu video Viva Video programı ile hazırlanmıştır.)

22 Şubat 2017 Çarşamba

PİJAMA PARTİSİ

Ana sınıflarımız 15.02.2017 Çarşamba günü öğleden sonra,pijama partisi yaptılar.Oldukça eğlendikleri partide,öğrencilerimiz öğrencileriyle evdeki sorumlulukları hakkında sohbet de ederek,keyifli bir gün geçirdiler.



(Videolarımız Viva Video uygulamasıyla yapılmıştır.)

YILDIZ SINIFI GEMS ETKİNLİKLERİ

Fen ve Matematik Etkinliklerimizde GEMS Eğitim programı uygulanmaktadır. Öğrencilerimizin sorgulayabilme, gözlem yapabilme, ilişki kurabilme, karşılaştırma, sınıflandırma ve gruplandırma gibi beceri kazanımları desteklenmektedir.

ETKİNLİKLERİMİZ:
        Sayı Kavramı
       Gems Eğitim araç gereçleri kullanarak toplama alıştırmaları yapma
        Yer- Yön Kavramı
        Transfer çalışması
         Az- Çok        
        Boyut( Büyükten küçüğe doğru sıralama)
       Parça Bütün ilişkisi kavramları yer almaktadır.



AY SINIFI OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÖRÜNTÜ ÇALIŞMALARI

Örüntü kısaca tanımlayacak olursak olay veya nesnelerin düzenli bir biçimde birbirlerini takip etmesidir. Yani belli bir kurala göre devam etmesidir. Okul öncesi eğitimde önemli bir yer tutar ve genel olarak şekil, renk, büyüklük, küçüklük... Gibi kavramların oluşturduğu düzende ardına gelecek olanı bulma mantığı üzerine kuruludur. 
(Alıntı: Mini Günce Okul öncesi Eğitimi) 
Örüntü çalışmalarına birinci dönem itibari ile başlamış bulunmaktayız. İlk önce sınıfta topladığımız kapaklar ile oyun haline getirdik. Örüntülerin kuralını belirledik, ardına gelmesi gerekeni deneyerek buldular. Sonrasında kendileri örüntü oluşturdular ve ardına gelmesi gerekeni arkadaşlarına sordular. Son olarak da örüntüyü oluşturmayı başardılar.